Thursday, February 17, 2011

Dugaan..


Assalamualaikum semua.. Dh lama aku x jenguk & menulis blog.. Alhamdulillah, minggu lepas aku dh mula bekerja sebagai guru.. Dh lapor diri semua tp still x dpt jadual waktu.. Juz masuk kelas utk relief je.. Gagah jgk ke sekolah even bertongkat.. Tp, ari Rabu lepas (9 Feb) terpaksa g Hospital Taiping utk app ngan Doc. Syukur, tulang kaki aku dh bercantum sket.. Lega la jgk ati nie bila tgk x-ray tue.. :) Then, talk sket ngan doc tue pasal tulang aku nie.. Then tiba2 je doc tue ckp ;-


Doctor : Lepas 6 minggu, kita jumpa lagi.. Dtg semula ke hospital, u x-ray kaki u. OK? Saya kasi MC 6 minggu utk u.

Aku : (dlm ati) Gulp! Gila ar MC smpai 6 minggu.. Mcmana ngan sekolah?? Adoi, dugaan dtg 1 per 1 utk aku.. :(


Then, aku pon pulang ke umah.. Bincang2 ngan famili aku tntg kaki nie & pasal MC.. Esok tue, Khamis aku gagah jgk ke sekolah & berbincang ngan pihak pentadbir sekolah tntg kesihatan aku nie. GB, GP1, GP Ko-Ku & GP HEM semua sepakat supaya aku x dtg ke sekolah demi keselamatan. Dan pihak sekolah xnak bertanggungjawab jika jadi pape kat aku.. (kalau2 jatuh tangga or pape je) GP1 gtau aku, jadual waktu aku diorg xkkan wat sehingga aku pulih btol2..


Dalam ati aku nie, sedey sgt2 sbb x dpt pegi sekolah mcm kawan2 aku yg lain.. Dh mula masuk ke kelas & bagai.. Aku plak, mengadap siling umah je.. Huhu.. Dh alang2 aku MC 6 minggu nie, aku cadang nak pasang streamyx then boleh wat Powerpoint utk Kajian Tempatan.. No more broadband.. Ada masa, leh blaja pasal2 seni sket.. Senang nak ajar murid2 nnt..



Myb nie satu dugaan utk aku dari Allah.. Aku kena tabah menghadapi even aku rasa terkilan.. Syukur aku masih bernafas sehingga hari ini..

No comments: