Thursday, December 23, 2010

"Aku dh kawen, hg bila lagi?"

Bila jumpa kawan2 je, mesti soalan yg disuarakan oleh kawan kita, "Aku dah kawen, hg bila lagi?" atau "Aku dah tunang, hg bila plak?" mahupun begini "Aku dh mula keje esok, hg bila mula keja?".. So, apa bila diajukan soalan seperti nie, keluarla jawapan2 yg kadang2 menipu.. haha.. Ok2, kadang2 aku terfikir la jgk, nape org jarang tny soalan seperti ini "Hg dh daftar mengundi?".. Ya, mesti amat jarangkan.. kan3.. Skrg nie umur pon dh meningkat ke 23 tahun, so dh jadi tanggungjawab untuk diri sendiri & negara utk mendaftar sebagai pengundi yg sah.. Bukan jadi pengundi hantu.. :p



Jom mengundi.. yeah!


Baik, aku dh daftar sebagai pengundi masa aku blaja kat maktab aritu.. Org2 SPR nie dtg mktb, so terus la aku g daftar.. Dgr kata, tahun depan akan diadakan Pilihanraya Umum.. So, kira tahun depan la aku akan mengundi buat kali pertama.. :D Undi adalah rahsia.. hehe.. Td pagi aku masuk laman web SPR untuk semak aku punya data mengundi.. TUP2, ada silap daaaa.. Silap kat jantina.. Adoiyai.. Malu aku gini.. Mcmana leh silap nie.. :X Tp, xpela, benda nak jadi.. Aku redha.. Korg leh klik link SINI klu x percaya.. :)

No comments: