Thursday, April 7, 2011

Sir Ikmal

Assalamualaikum...

Alhamdulillah, ari nie aku kembali bertugas setelah sekian lama bercuti.. Hehe.. Seperti biasa la, sampai je kat sekolah, aku akan menjadi perhatian lebih sbb bertongkat. Sampai je kat perkarangan sekolah, budak2 semua pakat dok tgk kat aku. Pelik sbb cikgu bertongkat. Aku apa lagi, jalan cover2 ar.. Segan pon ada.. Huhu.. Terus jalan ke pejabat utk keyin kehadiran. Aku dpt no 69, so juz tulis no 69 kat komputer then tekan enter. Lebih kurang punch card. Tp, lebih mudah. :)


X sampai 10 minit aku duduk kat bilik guru, GPK 1, dtg menemui aku then beri jadual mengajar kepada aku.. Alhamdulillah, dpt ajar subjek ikut Opsyen iaitu Kajian Tempatan, Pendidikan Sivik Kewarganegaraan, Pendidikan Seni Visual dan Pendidikan Kesihatan. Jumlah waktu mengajar, aku xmau gtau takut nnt ada org jeles plak.. Hihi.. :) Dpt2 je jadual, terus aku tgk jadual utk hari nie. Aduh, lebih kurang 15 minit lagi, aku ada kelas PSV utk tahun 3. Terus otak berligat berfikir nak wat aktiviti pe arini sbb x plan pape. Huh, terus on da spot wat teknik gosokan memandangkan x plan pape.. Alhamdulillah, budak2 semua happy pas kelas.. :)


jadual waktu mengajar


Arini agak sibuk sbb aku masih zero berbanding ngan rakan-rakan yang lain. Arini la jgk dok cari cikgu2 yg aku ganti kelas diorg utk amik sukatan mengajar tahunan. Pinjam buku rekod mengajar cikgu2 nak tgk gaya penulisan RPH mcmana. Smpai aku x sempat nak g rest. Akibatnya, perut masuk angin. X selesa terus perut nie. Ngan ada meeting pasal hari ko-ku smpai pukul 230 petang. Xpe3, jadi pengajaran buat aku. If ada meeting, make sure perut kena isi dulu. X kira bz mcmana, g la kantin jap utk rehat & makan. Papepon, aku enjoy utk arinie.  


buku rancangan mengajar harian


p/s : murid-murid ingat aku org Cina.. =X

3 comments:

faqhrule said...

welcome back to aour nice playground bro~

ikmaLisme said...

jang : serius mcm hapa je aku ajar td.. main hentam kromo je.. kesan lama bercuti.. huhu

faqhrule said...

haha biasalah mula-mula, nanti dah lama steady la!