Tuesday, October 28, 2008

Al-Fatihah Buat Allahyarham Irfan







pagi ni aku dpt berita sedih dari nyah.."Irfan baru meninggal kul 1 pagi tadi sbb demam panas yg kritikal sejak Jumaat di Hospital Kuantan".. terkejut aku bc mesej tu.. trus aku msg mama untuk kepastian.. mama aku ckp, "Ya,pagi td.Papa, a.ngah n a.chik g sana pagi td".. Innalillahiwainnailaihirojiun...

Irfan ni anak cucu sulung maklong aku.. Anak kepada abg long aku.. Dia pnggil papa aku (Tok Ngah) n mama aku (Pah).. emm.. raya tahun ni merupakan raya terakhir bersama irfan.. Raya baru nie, perangai dia lain sket.. Irfan sempat cium papa aku tanpa disuruh.. X pernah2 dia cium papa aku sbb dulu dia ingat papa aku org Cina.. Pas kena cium, papa aku senyum.. Besala, x pernah2 kena cium.. Em... ini merupakan ciuman pertama n terakhir Irfan buat papa..

Raya baru ni jugak, aku sempat sembang ngan dia pasal sekolah dia.. Mau plak dia sembang sbb dulu dia segan sebab slanga dia bahasa Terengganu.. Aku jugak sempat main bunga api n mercun ngan dia.. So,tanpa buang masa aku Ym nyah n ajak dia g kuantan..nyah pon minta cuti halfday dari boss dia.. aku,nyah n uda gerak g kuantan kul 12.30 n sampai kat sana kul 3.00ptg.. jenazah dah tanam n kami sempat g lawat kubur Irfan.. Abg Ngah gtau td,Irfan dikafankan dalam keadaan mulut tersenyum.. Alhamdullillah...

p/s :Al-Fatihah buat Allahyarham Irfan semogo roh dicucuri Rahmat dan ditempatkan digolongan orang yang beriman.. Al-Fatihah...

3 comments:

Anonymous said...

moga rohnya dicucuri rahmat olehNya..

Anonymous said...

atih yg ambk gmbr masa dia cium papa tu..
tp bgus gk, x bnyk dosa..ntah2 xde dosa lgi..
kita ni..wallahualam..

ikmaLisme said...

Amin.....