Monday, August 30, 2010

Zakat Fitrah

Alhamdulillah, dah masuk fasa ke-3 kita berpuasa dlm bulan Ramadhan untuk tahun nie.. Selesai sudah bulan Ramadhan, kita bertemu dgn bulan Syawal plak.. hehe.. x sabar nak balik kmpg nie.. lagi seminggu je lagi kita nak smbut bulan Syawal.. ;)


So, thn nie merupakan tahun terakhir aku berpuasa di Bandar Baru Bangi.. pasnie, xtau la plak kat mana aku akn dipostingkan.. Arinie, alhmdulillah, aku & ashraf sempat membayar zakat fitrah even aku tau, mesti papa yg akan bayarkan untuk kami sekeluarga.. tp, xpe.. Lillahitaala.. ;)


Zakat fitrah tahun nie bagi negeri Selangor ialah RM 7.00 sahaja.. Masih ramai yg amik x endah pasal zakat fitrah nie. Naik keta besar2, ada rumah besar2, xkkan zakat fitrah xley nak bayar?? Hope aku, kawan2 & sekeluarga tidak tergolong dlm org2 yg lalai.. ;)



p/s : amil nie tny, nape x bayar untuk "dua orang"??



2 comments:

secukup rasa said...

amil tu ingat imai dah kawin ka??
muka dh macm bapak org daa....
cepat balik..yasmin xkenai paksu dia dah...haha..

ikmaLisme said...

aah, dia ingat imai dh kawen..

myb sbb janggut dh pnjg.. ;)


p/s : nak bwk yasmin g bazar..